WIADOMOŚCI

Pozytywna niedziela Red Bulla
Pozytywna niedziela Red Bulla
Pomimo, że Red Bulle nie dysponowały dziś szczególnie wysoką prędkością maksymalną na prostych, Sebastian Vettel wskoczył na podium, a Mark Webber zyskał sześć pozycji i zdobył trochę punktów. Ostatecznie pomimo słabych kwalifikacji, wyścig ułożył się całkiem pomyślnie.
baner_rbr_v3.jpg
Sebastian Vettel, P2:
"Jestem zadowolony z dzisiaj. Kwalifikacje nie były takie, jak planowaliśmy, ale dziś samochód wydawał się być z powrotem taki, jakim go znamy. Start był marny. Sądzę, że byłem jedynym, który nie zyskał pozycji na pierwszych zakrętach, więc musiałem walczyć o pozycje, co nie było łatwe, ale bardzo mi się podobało. Strategia zadziałała perfekcyjnie i mieliśmy tempo, co jest najlepszą rzeczą dzisiaj. Samochód działał dobrze i nie mieliśmy problemów. Gratulacje dla Jensona i McLarena za wygraną. Mamy wiele podwójnych weekendów w tym sezonie i patrzę z optymizmem na Monzę w dalszej części tygodnia. Mieliśmy tam wspaniały wyścig rok temu - zawsze jest wspaniała atmosfera, a my będziemy mocno cisnąć."

Mark Webber, P6:
"Start był dziki, ze zdarzeniem na La Source. Dość szybko okazało się, że bardzo trudno będzie nam wyprzedzać. Oczywiście Seb i ja mieliśmy trochę walki, co było w porządku, ale potem nie było możliwe walczyć z innymi na prostych, co utrudniło sprawę. Staraliśmy się podciąć strategię innych... Miałem Pietrowa na okrążeniu wyjazdowym, co było fair, gdyż jechał swój wyścig, ale straciliśmy czas. Mieliśmy trochę szczęścia na starcie, ale potem nie mogliśmy wyciągnąć maksimum z sytuacji. Dobrze jest jednak finiszować sześć pozycji wyżej, niż startowałem i zdobyć punkty."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

29 KOMENTARZY
avatar
fan redbull

02.09.2012 18:14

0

Seba pojechał rewelacyjny wyścig. Gratulacje. Pokazał klasę . Webber trochę gorzej , ale dobrze , że są pierwszej dziesiątce i Vettel dźwignął się w kwalifikacji o jedno miejsce.W napięciu czekam na Monze . Będzie szczególny wyścig dla Seby.


avatar
rokosowski

02.09.2012 18:18

0

ten wyścig to kompromitacja Webbera, Vettel robił co chciał, wyprzedzał, miał świetne tempo w każdym momencie i to wszystko na dwóch kompletach opon. A Webber, do niedawna wicelider klasyfikacji dojechał za Massą hahaha ci co wymieniają go jako kandydata do tytułu są chyba niepoważni


avatar
Mada222

02.09.2012 18:39

0

Mam nadzieję, że Red Bull jest zadowolony z wyników. Do czego jeszcze posunie się zespół żeby Vettel był przed Webberem? Niemcy-skrzynia biegów, Wegry- 3piststop, który nie był mu potrzebny, ale doganiał Sebastiana, to trzeba było go zatrzymać, Belgia- skrzynia biegów... Brawo, faworyzujcie go dalej, a fani się wkurzą na maksa. Zresztą: takie same bolidy, te same opony i taka różnica w prędkości maksymalnej? i to gorsza w bolidzie z nowszym silnikiem? i ta różnica w strategii?! 1 pitstop dla gościa z lepszą pozycją, a grosza strategia dla tego co ma gorszą pozycję. Jesli potrzebujecie Webbera tylko dla punktów konstruktorów to nie marnujcie jego talentu...


avatar
Greek

02.09.2012 18:48

0

Ach ten Vettel! Za co te wyniki?! Facet ma najlepszy zespół z najlepszymi inżynierami, najlepszymi strategami (którzy wyciągają go do przodu z najgorszego bagna, przy okazji nie omieszkając uwalić jego zespołowego kolegę) i męczy się w mistrzostwach. Jest co najmniej dziesięciu kierowców w stawce, którzy zdominowaliby ten sezon na jego miejscu!


avatar
Martitta

02.09.2012 19:27

0

@4 No widzisz... To zupełnie tak samo jak w Ferrari. Massa jest świetnym kierowcą ale niesprawiedliwie zespół faworyzuje Alonso. Co za głupi konstruktorzy...


avatar
Giordo

02.09.2012 19:30

0

Greek- idź być fanem Alonso gdzie indziej ;) !! W tym roku ponownie mistrzostwo świata będzie Sebastiana !! :) Do boju Red Bull!!


avatar
Skoczek130

02.09.2012 19:47

0

Ten wyścig ponownie pokazał, który z kierowców jest lepszy. Szefostwo nie musi wiele robić, aby Sebastian był przed Markiem.


avatar
Skoczek130

02.09.2012 19:49

0

@Greek - chyba jesteś niepoważny. Tak samo można powiedzieć o McL czy Lotusie. Choć oni faktycznie zmarnowali potencjał maszyny, która pozwalała na więcej. RBR też nie wykorzystał każdej szansy, napatoczyły się błędy i awarie, ale wbrew opinii @Jahara RB8 klasą zdecydowanie ustępuje swojemu poprzednikowi. Bardziej, niż Newey sądził - stąd też nie jest to tak dobry sezon.


avatar
Skoczek130

02.09.2012 19:52

0

@Mada222 - o ile w zeszłym roku faktycznie Sebastian był liderem zespołu, o tyle w tym roku tak nie jest. Seba jest ewidentnie szybszy od niego. Gdyby nie problemy w kilku wyścigach, byłby liderem mistrzostw. Z kolei Webber właściwie nic nie stracił w żadnym wyścigu, a nawet zyskiwał.


avatar
Mada222

02.09.2012 19:53

0

@7 rzeczywiście, nie musi dużo robić- wystarczy narzucić Markowi kiepską taktykę i już. Błagam, jeśli ktoś nie widzi hipokryzji Red Bulla to znaczy, że jest ślepy. I przez faworyzowanie cudownego chłoptasia, a nie inwestowanie w potencjał Webbera Red Bull może stracić mistrzostwo konstruktorów. Będę się wtedy mega śmiać. Żeby sprawdzić, który jest lepszy trzeba by było umieścić ich w IDENTYCZNYCH bolidach, a tak nie jest :[


avatar
Vettel fan

02.09.2012 19:54

0

Giordo masz racje Red Bull od zawsze na zawsze. Sebastian pokazał w dzisiejszym wyścigu że zasługuje na trzeci tytuł mistrzowski. Dzisiaj tak naprawdę zamknął wszystkim buzie, tym którzy komentowali że zdobył dwa tytuły mistrza tylko dlatego że miał dobry bolid. A dzisiaj pokazał że to nie tylko bolid bierze udział w sukcesie i miejscu na podium. Sebastian odwalił dobrą robotę nie znam obecnego lepszego kierowcę niż on. Dzisiaj zbliżył się do tytułu mistrza, i o ile mi wiadomo to zespół pracuje na konto jednego kierowcy każdy kierowca ma swój zespół jeżdżą tylko w tych samych teamach. W McLarenie button testował skrzydło a Hamilton nie nie każdemu kierowcy odpowiadają ustawienia bolidu jeden bd jeździł bardzo dobrze a drugi nie da rady. A przecież był taki czas kiedy Webber jeździł bardzo dobrze a zresztą gdyby nie czuł się dobrze w barwach Red Bulla to nie przedłużył by z nimi kontraktu na przyszły sezon. Wyścig w wykonaniu Red Bulla znakomity. Sebastian świetnie.


avatar
Greek

02.09.2012 19:56

0

@5,6,7,8 Z największym spokojem postawiłbym dolary przeciw orzechom, że Mark zdobyłby majstra w tym sezonie na miejscu Vettela.


avatar
Giordo

02.09.2012 19:58

0

Tak od razu wiedziałem, że będzie minimum podium!! :) W Monzy będzie kolejne zwycięstwo i zmniejszy przewagę Alonso, bądź nawet go przegoni o ten skromny punkcik w klasyfikacji generalnej :) Co do Webbera to pozytywny wyścig w jego wykonaniu, gdyby miał taktykę na 1 Pit Stop jak Sebastian to by zajął trzecie miejsce.


avatar
Mada222

02.09.2012 19:59

0

Skoczek- tak, Sebastian jest szybszy od Marka i to zdecydowanie. Jeśli dysponowali by tą samą maszyną to nie było by problemów z szybkością. Może i rozpowszechniam teorie spiskowe, ale denerwuje mnie to co się tam dzieje. RBR8 zdecydowanie ustępuje poprzedniej wersji. Red Bulle nigdy nie miały powalającej szybkości maksymalnej, ale teraz te kłopoty z wyprzedzeniem Williamsa-Senny, są po prostu niebywałe. Newey nadal nie uporał się z wszystkimi niedociągnięciami.


avatar
Greek

02.09.2012 20:02

0

@Skoczek130 Nie ma co porównywać Lotusa do RB, ich bolid nie jest specjalnie szybki, ale pierońsko skuteczny i ekonomiczny. Natomiast McL od Australii tłucze się gdzieś tam za ich plecami w poszukiwaniu formy. Dopiero tu, w Spa można powiedzieć że z powrotem są mocni. I co z tego że ten model nie ma takiej przewagi? I tak jest najmocniejszy w stawce!


avatar
Mada222

02.09.2012 20:02

0

Jeszcze chciałam dodać, że 'gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta', a Kimi nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.


avatar
Martitta

02.09.2012 20:02

0

@12 Trzeba najpierw mieć te dolary, żeby się zakładać:P @10 i w sumie @11 - Skwituję to tylko tym, że nadużywacie przypraw... Zbyt dużo słodzicie i za dużo pieprzycie. Pozdrawiam;)


avatar
Greek

02.09.2012 20:04

0

@11 Ha ha ha! A co? Może miałby nie przedłużać kontraktu i dotoczyć się do końca kariery w HRT? :P


avatar
Vettel fan

02.09.2012 20:11

0

Czytałam że inne zespoły proponowały mu kontrakt na przyszły sezon on wybrał red bulla więc nie ma nic przeciwko


avatar
pawlak3

02.09.2012 20:28

0

Hmm... Vettel powiedział po wyścigu, że jego start był "s**t", a potem się poprawił, że był "poor" ;). Taka mała ciekawostka lingwistyczna ;p.


avatar
Greek

02.09.2012 20:38

0

@19 A ja czytałem kiedyś, że Kubica będzie jeździł w Ferrari w 2012...


avatar
saint77

02.09.2012 20:48

0

@2. rokosowski - ale się uśmiałem. Vettelowi po prostu dobrali celująco taktykę no i oczywiście pojechał dobrze. Webberowi spaprali wyścig taktyk na 3 stinty, chociaż było jasne że 2 zupełnie wystarczą. Gdyby nie Grosjan i jego wyczyn to sebusiek-kudłusiek przyjechałby na P6-P8.


avatar
fanAlonso=pziom

02.09.2012 21:20

0

to ja dodam swoje spostrzeżenie odnośnie tego wyścigu w wykonaniu RBR nie wiem czy ktoś jeszcze to zauważył ale gdy na początku vet utknął za web ( i potem go wyprzedził) web ściągnęli od razu do boksu a potem znowu po swoim picie web był za vet ( lub odwrotnie bo mogę się mylic) i ściągnęli web na 2 pit stop by nie przeskadzac ve ale skoro byli obaj na innej strategii to mógl przepuscic jeden drugiego tak czy siak czuję jakąś celowosc w dobraniu tej strategii dla vet, choc mogę nie miiec racji i narazic się fanom RBR ale ...cóż


avatar
Skoczek130

02.09.2012 21:20

0

@Greek - MP4-27 był poza zasięgiem zarówno w Australii, jak i na Monzie. Problemy zaczęły się w Chinach, a w Bahrajnie było już źle. Nie mogli znaleźć rozwiązania problemów (stąd kłopoty Jensona), ale na torze "szytym" pod ich podłogę udało im się wygrać. Od GP Niemiec ich wóz jest moim zdaniem najlepszy w stawce. Nie walczą z przyczepnością tyłu. A właśnie nerwowy tył ma RB8.


avatar
rokosowski

02.09.2012 21:48

0

@22 a wiesz który byłby wtedy Webber?


avatar
Greek

02.09.2012 22:12

0

@24Skoczek130 No i właśnie to mniej więcej wcześniej pisałem. Jedynie nie zgadzam się, że od Niemiec są najszybsi, bo pamiętajmy, że jeszcze na Węgrzech byłby problemy (u Buttona). Zauważ że RB nie ma takich spadków i wzlotów, ich forma jest w miarę stabilna i bolid cały czas jest na porządnym poziomie - to właśnie, sumarycznie, czyni ich najlepszymi w tym sezonie.


avatar
RoyalFlesh F1

03.09.2012 07:53

0

RBR jest 1 w mistrzostwach konstruktorów ze znaczną przewagą. Vettel posiada tylko 1 zwyciestwo. Po drugie nie zachwycił w tym gp czymś szczególnym, wyprzeził słabego Masse, oba Fi, no i TR które samo sie usuwało. Strategie miał lepszą a Webbera mu sciagneli na pitstop. A RBR ma najlepszy bolid na przekroju całego dotychczas sezonu


avatar
Jahar

03.09.2012 13:47

0

@skoczek130. Ostatnio w F1 nie liczy się szybkość maksymalna tylko to czy samochód jest posłuszny a Red Bull bryluje na tym polu. Vettel wciska gas non stop i nie musi się zbyt martwić o to, że mu auto nie skręci. Zresztą wyścig skończył się na pierwszym zakręcie eliminując kandydatów do zwycięstwa bo Button nie miał super samochodu i na pewno obawiał się szczególnie Alonso ale to Vettel stracił raptem 10s do zwycięstwa. Tak czy inaczej Vettel miał w spa w wyścigu najlepsze tempo i tylko Shumi potrafił się postawić swoimi umiejętnościami. Reszta niestety była chłopcami do bicia. Wiadomo, że Vettel jest szybszy od Webbera ale ma czym jechać. Patrz na klasyfikację konstruktorów i nie wmawiaj mi, że punkty się z nieba wzięły albo, że Red Bull musi kogoś gonić. Po prostu stracili przewagę z tamtego roku ale i tak są nr1.


avatar
Martitta

03.09.2012 18:43

0

@28 To przecież oczywiste...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu